Телескоп «Субару» відкрив понад 1800 кандидатів у наднові

Астрономи з США, Тайваню і Японії опублікували результати п'ятирічної програми спостережень, що проводилася на телескопі «Субару». Їм вдалося відкрити 1824 кандидатів у наднові різних типів за десять місяців спостережень, що дозволяє зробити нові відкриття в спостережній космології і краще зрозуміти процеси, що призводять до спалахів наднових. Стаття опублікована в журналі.

Відкриття спалахів наднових зірок мають велике значення в астрономії. Так, наднові типу Ia відіграють важливу роль у спостережній космології, дозволяючи визначати відстань до далеких галактик, в яких вони знаходяться. Це необхідно для дослідження Всесвіту на великих значеннях червоного зміщення (z), розуміння швидкості його розширення і ролі темної енергії. Однак кількість відкритих на сьогодні наднових типу Ia при z > 1 обмежена, оскільки глибокі огляди проводяться тільки за допомогою космічного телескопа «Хаббл», поле зору якого мало. Крім того, за останні двадцять років були виявлені нові типи спалахів наднових, такі як «супер-Чандрасекар», гіпернові (SLSN), гравітаційне лінзування наднової і швидко розвиваються оптичні транзієнти (FELT) і необхідні нові дані спостережень, щоб краще зрозуміти процеси, підсумком яких стають подібні спалахи.

Група астрономів з Японії, Тайваню і США опублікувала результати п'ятирічної програми HSC-SSP (HSC Subaru Strategic Program survey), що проводилася на 8,2-метровому телескопі «Субару». Він оснащений 870-мегапіксельною цифровою камерою Hyper Suprime-Cam з широким полем зору. Спостереження проводилися з листопада 2016 року по квітень 2017 року, для роботи була обрана ділянка неба, яка раніше використовувалася для огляду COSMOS. Надалі проводилися спектроскопічні дослідження нововідкритих об'єктів за допомогою низки наземних телескопів.

Підсумком роботи стало виявлення 1824 кандидатів у наднові за десять місяців спостережень. Для порівняння, «Хабблу» знадобилося близько десяти років, щоб виявити п'ятдесят спалахів наднових, світло від яких йшло до Землі понад 8 мільярдів років. 433 об'єкти класифіковані як наднові типу Ia, 58 з них знаходяться в галактиках, що мають z > 1. Також вдалося знайти майже десять кандидатів в SLSN, для яких z > 1,8. Проведений огляд став однією з найглибших спостережних програм великої ділянки неба, проведених на сьогодні, і дозволяє вивчати не тільки наднові типу Ia і SLSN, але і типу II, змінні зірки і активні галактичні ядра.

Раніше ми розповідали про те, як завдяки телескопу «Субару» астрономи виявили найбільш далекий кисень у Всесвіті і перевірили Загальну теорію відносності на рекордних відстанях.

COM_SPPAGEBUILDER_NO_ITEMS_FOUND